måndag 1 september 2008

Stockenträffen 2008

Vi Kerstin, Palle o jag kom upp till Orust och Stockens camping vid 18-tiden för att i god tid hinna sätta upp tält och göra i ordning innan Svante Lysen startade sitt föredrag o bildvisning. Svante gjorde ett outplånligt intryck på mig första gången vi av en händelse träffades för några år sedan på samma ställe. Han hade en kajak som krossats av en ISBJÖRN! Äntligen fick jag se bilder från hans år på Spetsbergen då händelsen inträffade. www.svantelysen.se/

Som vanligt massor av tält samlade på campingen,

liksom kajaker i alla dess former och utseende.


Jag råkade träffa på "Fyrtrnet och Släpvagnen" ute på Måseskär eller hur det nu var.




Jag trodde jag sett det mesta i kajakväg men denna variant med köl har jag (dessbättre) aldrig träffat på tidigare. Mycket originell lösning på något problem?


Utsikt från Härmanö huvud.
Gullholmen
Gullholmen
Vi mötte ett skepp i den svalkande monsun.....
Palle visade sig vara en mästerkock!

Den blå snäcklagunen på sydsidan Härmanö.

Som vanligt ett fint arrangemang av Orustkajak med lagom mycket aktiviteter. Synd bara att inte dyningen var lite högre samtidigt var vädret kanon.

Inga kommentarer: